söndag 12 september 2010

Förkylning dag 2


En oanvänd, ledsen klädpåse.... Foto: privat

Det verkar så som om en ordentlig förkylning har passerat mig utan att göra ett uppehåll. Puh! Har fortfarande ont i halsen och nån svag hosta har också bubblat upp men kroppens värk, den rinnande näsan och nysningarna finns inte kvar. Näsan känns något täppt men det var allt. Nu gäller det att inte ha för brottom och springa ut i spåret igen för tidigt. Men det är ack så svårt...
Går man ut med hunden så springer både snabba killar och tjejer samt lugna joggare förbi en. Oh, vad det sprättar i benen. Kände mig ju så starkt i torsdags när jag prövade på en kort 3 kilometersslinga. Vandringen har gett/stärkt den en o annan muskel!
Imorgon blir det ytterligare en vilodag oavsett känslan. På tisdag får jag se. Hade tänkt mig att pröva på träningarna med Linnéa IF på tisdagar och torsdagar. Man får vara med om man kan springa milen - så bra så. Jag hade ju så otroligt kul när jag sprang med TSM men tyvärr fortsätter TSM inför maran på söndag mornar och då sitter jag som trogen krist i kyrkan :-)

Nu kommer snart Hässelbyloppet där jag troligtvis får sällskap av min svägerska Johanna som förlorade ett vad. Det är sista målet för säsongen, o så får man vara duktig o träna flitigt inför Stockholm Maran.

Höstmys: levande ljus, en kopp te och arbetet med vandringsberättelsen. Foto: privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar