måndag 2 januari 2012

Planer för 2012


Denna bild borde egentligen ha visat vännen Nadine och mig i skidspåret
men alla vet ju hur det just nu ser ut i trakten :(
Nåväl, en (blöt) löprunda på Nyårsdagen blev det i alla fall. Bra början på året tycker vi!
Idag under lunchen pratade vi om nyårslöften. Har själv ett litet hemligt löfte (som inte har något med träningen att göra kan jag avslöja). Men eftersom kollegan och coachen Hasse la fram så fina planer för 2012 så kom jag själv att tänka på vad jag vill åstadkomma i år.

Snön lyser med sin frånvaro. 90 km på skidor utan några nämndvärda mil i benen? Vet ej, vet ej. Lite stavgång har det blivit, styrketräning med. Men för mig fungerar det inte. Jag har för lite erfarenhet för att klara mig enbart på det. Förmodligen blir det då inget öppet spår för mig i år. Men en skiss på 2012:s nya plan har fått fäste, tack vare Hasse.

Januari - Mars
Löpning: Löpträning fortgår som vanligt. Bl.a. TSM, marathonträning. Premiärmilen.
Cykel: Mera spinning, 2 gg/vecka.
Simning: Börjar med träningen, kanske 1 gg/vecka.
Skidåkning: 2 skidhelger (Vägsjöfors/Torsby samt Grövelsjön). Kommer vintern nu i sista sekund och jag hinner med ordentligt skidåkning och känner för att köra öppet spår så kan det kanske ordnas. Annars skippar vi det.

April - Juni
Intensivaste period med längre och längre långpass
Löpning: Som vanligt med TSM. Milspåret, Kungsholmen runt och andra lopp.
Cykel: Cykelträningen med Fredrikshov börjar. Siljan runt samt VÄTTERNRUNDAN.
Simning: 2 gg/vecka. Förmodligen första försöket i öppet vatten? Oj oj oj.
Skidåkning: Satsar på ett par rullskidor och stakar ihop mil efter mil!

Juli - September
Löpning: TSM - träning fortsätter. Förhoppningsvis JUBILEUMSMARAN. LIDINGÖLOPPET. Stockholm halvmaran. Förberedelser för NY Maran.
Cykel: Enstaka träningar (med Fredrikshov?), bara för att det är så roligt. Spinning.
Simning: Nu på allvar: VANSBRO.
Skidåkning: Rullskidor för hela slanten.

Oktober - December
Löpning: NEW YORK MARATHON.
Cykel: Spinning.
Simning: Nja, vet inte om det var så roligt?
Skidåkning: Rullskidor och förhoppningsvis en massa med snö. Om det blir som i år så har jag i alla fall stakat mig igenom hela våren, sommaren och hösten. Då prövar vi på nytt.


Stora planer. Fattas bara lite motivation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar