torsdag 30 augusti 2012

Gainomax Sports Team och Lidingöloppet

Återigen har jag blivit utvald att vara med i Gainomax Sports Team. Det känns naturligtvis jättekul. Det fungerade toppen med alla produkter inför Vätternrundan.

Stor del av träningen inför Lidingöloppet har redan avverkats. Det har inte gått som önskat måste jag tillägga. Knäet - eller knäna spökar fortfarande lite då och då, en axeloperation har tvingat motionären till vila och återhämtning, diverse resor hit och dit avbryter flytet, en pågående förkylning kastar kroppen tillbaka ännu en gång.

Men, men. Nu ska vi inte gnälla utan se framemot. Förhoppningsvis kan jag ta den första löpturen igen nu på söndag. Bara jag har kommit över det värsta förkylningsmässigt. Egentligen hade träningskompisen och LL-novisen Nadine och jag planerat ett längre långpass men det får hon nog avverka utan mig. Jag kanske orka hänga med första milen - om jag har tur.

Och så fort Gainomax-paketet har anlänt så ställer vi om kosten ett snäpp. Dvs mellanmålet består av en bars, under träningen tuggar jag likaså på en bar och efter träningen blir det en drink. Kalas!

För att motivera migsjälv och för att ha något att se framemot så planerar jag här återigen min träning fram till Lidingöloppet. Om det sedan blir på detta vis får man se.

Vecka 35 (27/8 - 2/9)
Förkylningsvila
(Lördag: Funktionär/flaggvakt på KM Fredrikshof. Ingen träning men kul ändå.)
Söndag: Löpning < 10 km i långpassfart med Nadine. Årstaviken + Kungsholmen runt.

Vecka 36 (3 - 9/9)
Måndag: Vila
Tisdag: 6 km fartlek i Ågesta med NAK "Motion i Ågesta"
Onsdag: "Hasses stängselrunda" som består av drygt 4 km backintervaller runt AstraZenecas stängsel.
Torsdag: Backlöpning på Flottsbro med Nadine
Fredag: Ev cykling till jobbet, 3,5 + 3,5 mil.
Lördag eller söndag: Långpass 18+ km. Kanske på Lidingö?


Vecka 37 (10 - 16/9)
Tisdag: 6+ km fartlek i Ågesta.
Onsdag: Stängselrundan.
Torsdag: Tusingar på Årstabron med Nadine eller vila om det blir långpass på fredag.
Fredag: Långpass med Nadine? Årstaviken + Kungsholmen?
Lördag: Vandring på Sörmlandsleden med Fjällräven Classics fb-grupp.
Söndag: Vandring på Sörmlandsleden med Fjällräven Classics fb-grupp.

Vecka 38 (17 - 23/9)
Tisdag: 12 km i Ågesta
Onsdag: Stängselrundan.
Torsdag: Flottsbrobacken.
Fredag: Cykling till jobbet.
Lördag: Långpass med Nadine. Huddinge - Ekerö. 20+ km.
Söndag: Vila

Vecka 39 (24 - 30/9)
Tisdag: Fartlek 6+ km i Ågesta
Onsdag: 6 km Midsommarkransen med Nadine. Långpassfart.
Torsdag: Löpvila alt. kort runda runt kvarteret.
Fredag: Löpvila. Hämta nummerlapparna.
Lördag: Lidingöloppet.
Söndag: Löpvila alt. kort runda runt kvarteret med Nadine.


Nadine och jag på en 15 km-runda på Djurgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar