måndag 17 september 2012

En del har hänt

Glada långpass-löpare, undertecknat och Heidi efter ca 11 km.
Ja, det var ju Kerstin som hade tagit kort på oss.
Det var nämligen så att både Kerstin och jag startade tidigt lördag morgon
och skulle jogga/gå samma sträcka. Någon gång skulle vi ju mötas.
Vi skulle avverka dubbelt vår stegaverage. För mig skulle det innebära 42000 steg på 1 dag!
Ett långpass på 22 km tidigt på morgonen var då inte helt fel (jag började kl. 6:50).

Nu har det nästan blivit 2 veckor utan ett blogg-inlägg. Shame on me! Träningen har dock fortsatt. Där har jag inte suttit "lat" på bänken.

Tidigare la jag upp ett schema (jag är en planerare, gillar scheman, ordning och reda) men blev det verkligen så som jag hade tänkt mig? Nja, nästan i alla fall.

Tänkt v36:
Mån: Vila
Tis: 6 km fartlek Ågesta
Ons: Stängselrundan
Tors: Flottsbro-backen
Fre: Cykling till jobbet
Lör/sön: Långpass 18+

Såhär blev v36:
Mån: Vila
Tis: 6 km (lugn) fartlek Ågesta
Ons: 6 km runda med Nadine
Tors: 20 min backe med Nadine, dock ej Flottsbro
Fre: Vila
Lör/sön: Långpass 22 km

Tänkt v37:
Mån: Vila
Tis: 6+ km fartlek Ågesta
Ons: Stängselrundan
Tors: Pass med Nadine eller vila
Fre: Vila eller långpass
Lör/sön: Vandring på Sörmlandsleden

Såhär blev v37
Mån: Tröskelpass 4 km + styrketräning
Tis: 7 km (hård) fartlek Ågesta - träningsvärk i vaden och ont i foten på köpet
Ons: Stängselrundan
Tors: Vila
Fre: Vila
Lör/Sön: Vandring

Och idag - måndag - tog Nadine och jag ett fint 6 kms pass på en av favoritslingorna (fina, långa backar).

Förutom ett missat långpass v37 är jag rätt så nöjd med träningen. Jag saknar lite styrketräning och spinning just nu med så får det vara.

Efter långpasset: Gainomax longdistance recovery vanilj
och en halva energybaren (andra halvan hade gått åt under passet). Mums!
En annan riktig rolig grej är ju att GAINOMAX har anlänt! Hämtade mitt 18 kilo-paket och.... WOW!!! Nu har jag Gainomax så det räcker. Upplägget blir som tidigare:
Proteinbars på eftermiddagen (mellanmål).
Ev en halv energybar innan träningen.
Dryck efteråt.
Är det långpass så har jag en energybar med mig och så blir det gainomax longdistance recovery efteråt. Idag tog jag t.o.m. en longdistance recovery efter det korta passet för jag visste att jag inte kunde äta på någon timme. Det har fungerat fint tidigare, det fungerar bra nu.

Nu är det bara att vila upp sig lite innan det är dags för nästa pass. Tyvärr måste jag styva om lite i veckan pga mycket jobb men långpass till Ekerö ska det bli på helgen :D Ser mycket framemot det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar