måndag 6 december 2010

Andra turen och lugn jogg

Någonstans i Huddinge...
I lördags var det då dags för andra turen. Planen var att åka tidigt till golvbanan men sen blev det ändå 10.30 innan jag var där. Och då var det ganska fullt. Man känner sig små stressat när alla köar bakom en. Nja, köade gjorde väl dom flesta inte. Dom körde om mig helt enkelt. Men särskild stressande var det när man skulle uppförs eller nedförs backen. Men det gick. Problemet jag hade var bara att jag gled bakåt hela tiden. Det måste vara min fortfarande saknande teknik. Killen i butiken sa iofs att det skulle bli kämpigt. Och kämpigt var det. Man försöker hänga med alla andra men så fort man ta i så glider man 1 meter bakåt istället för 1 meter framåt. Något är skumt i alla fall. Ska prova igen nu på torsdag. 

Skidåkare

Dagen var otroligt vackert i alla fall. Solen sken för fullt, 10 grader kallt. Helt otroligt vackert. Hade det inte varit för bakåtglidet så hade dagen varit perfekt. Nästa gång ska jag ta det ännu lugnare och bara försöker mig på att hitta tekniken. Man måste få kunna fäste på något sätt. Får kanske googla fram något instruktionsvideo så länge. Sen hoppas jag verkligen på en kurs längre fram på vintern.

Det var ju otroligt kul och givande och jag övervägde en stund att köra samma bana på ca 7 km en gång till men sen såg jag ändå framemot en kortare tur på cykelbanan. Sagt och gjort: jag bytte skidorna mot löparskorna och sprang. I lugn 6,12-tempo blev det 8 km. Fingrarna frös tills jag hade tappat känslan helt men solen lät mig glömma bort smärtan. O så tinade dom ju igen efter en stund. Ingen fara alltså. Fast nästa gång blir det dubbla handskar. 

Löpare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar