tisdag 23 augusti 2011

Ändrade planer...

...för dagen.

Det blev först en stadig frukost. Hade till och med problem att äta upp allt? Rysk joghurt, müsli, färska blåbär och hallon samt extra hasselnötter. Mums!


Skjutsade sedan min man till jobbet och åkte vidare först till Alvik för att hämta lite tapeter och klister. Roligt nog så ska vi nämligen tapetsera om vårt sovrum, göra om hela sovrummet med möbler, tavlor, tyger.


Fick sedan spontant lust att åka vidare in till stan. Klockan var då strax före 10. Turen gick till? Ja? Just det, friluftsbutikerna Naturkompaniet och Alewalds. Stadium fick också ett besök. Spenderade alldeles för mycket pengar. Förhoppningsvis väl spenderade pengar.

Den stadiga frukosten höll fortfarande. Kännde inte än för lunchen. Unnade mig dock Wayne's Coffees frappe vanilla med grädde - oh så gott. Handlade mat för middagen och var hemma igen kl. 13.30. Ombyte och iväg till Hellasgården.

Jag valde 10-12 kilometersslingan, den gröna. Hade inte bestämt mig om det skulle bli 10 eller 12...
Det börjar rätt så harmlöst, lite backigt, ok, men stigarna är fina.

Klart att Heids var med!

Jepp. Det blev 12 km. 9 kvar.

Börjar redan bli "röttigare".

Och stigarna blir smalare. Heidi fick lite fri utgång.

Och varmt var det också.

Flera sten, rötter och uppåt.

Men fina badplatser fanns det också. Heidi passade på att dricka lite.

Uppför...
Nu, ca 4-5 km kvar till målet börjar allt på allvar.
Stigen försvinner och man ser den värsta stigningen framför sig.
Ingen stig men gröna prickar på stenar. Denna backe skulle jag ta springandes!!! Och det gjorde jag, om ens i slow motion.

De sista 2 kilometrarna var de tuffaste. Det var ren vilja att jag kunde slutföra.
Och en parkeringstid som höll på att gå ut.

Och så ska man visst ta hand om sina fötter har jag hört. Fick blåsan redan igår under intervallträningen. Bara dumt av mig att inte bryr sig om den. Nu är det ett faktum.
1:26h tog det för de 12 kilometrarna. Lite för långt... Kan bara instämma att idrotten är en färskvara. Dock ett bra pass, backigt och svettigt. Perfekt förberedning för Lidingöloppet (och Kebnekaise!).
Backarna på Hellasgårdens 12 kilometers-slinga. Skärmdump Garmin Connect.
Snabb dusch hemma,banan mellan tänderna, städning och så ringde det redan på dörren. Andreas kom med sina verktyg och började med fackmässigt uttryck på ansiktet granska våra väggar. Swips så hade han redan börjat med första väggen.

Ugnsbakat lax med pesto och pinjenötter, basmatiris och grönsallad med pumpafrön. Till efterrätt en smarrig fruktsallad med grädde. Och så avslutar vi dagen med Hell´s Kitchen, ett glas rödvin och några cashewnötter.

Kan visst vänja mig vid semester....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar