måndag 22 augusti 2011

Tusingar på kvällen

Att springa tusingar - tusen meters intervaller - på kvällen, efter en mycket god middag är inget jag kan rekommendera. Men vad ska man göra?! Genom mitt slöande hann jag inte springa innan middagen. Då ställs man inför det svåra valet, antingen hoppar man över passet (kör det dan efter kanske) eller så biter man i det sura äpplet.

Maten guppade först i magen och sedan kände jag en del i tarmsystemet. Svågern Stefan som gjorde mig sällskap hade i början samma problem. Men vi fick i alla fall ihop 5 stycken intervaller. Stefan hade en circa fart på 4.40 och jag sprang i 4.54 - 5 fart, circa (utan att spy upp maten - gjorde vi något fel? tog vi inte ut oss tillräckligt?). Är man så dum och kan inte riktigt hantera sin fina GPS-klocka så får man leva med ungefärliga värden. Nåja, spelar ingen större roll. Det var ett bra pass som började i regn och slutade i härligt syresatt luft med blå himmel (eller det som syntes i mörkert). Totalt blev det 9,5 km (inklusive uppvärmning och nedjogg).

Ja, nu börjar det bli mörkt. Hösten kommer med stormsteg. Några av träden i gården har redan fått röda löv. Höstens planer? Tja, vi får väl se ;-) Imorgon börjar vi med morgonjogg igen. Ska sedan ta mig ett sväng till gymmet för lite styrka. Förhoppningsvis hinner jag med Hellas-milen också. Behöver ju backar som sagt och det finns det gott om på Hellasgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar