tisdag 2 oktober 2012

Lidingöloppet 2012


Ja, då var det gjort: Lidingöloppet 2012!

Träningen för årets upplaga har ju som sagt sett något annorlunda ut. Förra året hade jag en mara i kroppen. Nu blev det ingen mara men istället en Vätternrundan, löparknä och mer backträning än långpass. Men - det gick över förväntan bra.

Nadine startade i startgrupp 10 och jag i startgrupp 7, det skiljde sig 30 minuter mellan våra starter. Vi hade tränat ihop, vi hämtade nummerlapparna ihop, vi var båda nervösa ihop innan starten. Tittar man på båda våra hastighetskurvor så har dom i stort sett samma förlopp :)

Mil 1 och 2 gick hyfsat bra. Jämfört med ifjol så pressade jag i år mera. Ville inte bara ligga bakom någon utan ville bestämma tempot själv. När backarna kom vid ca 18 km så blev det tungt. Sista milen var riktigt tungt men även den gick över och jag kämpade till 90%. Nu i efterhand är man alltid lite klokare - skulle ha kämpat ännu mer, säger jag till migsjälv. Men till slut blev det glädjetårar och en tid på 3:44:01! Hela 16 minuter snabbare än ifjol! Glad jag blev. Nadinchen kom in på 3:40! Bra jobbat!

Fredag kväll:

Inne på Lidingövallen. Nadine är laddad och pekar glad på storbildsskärmen.

Expo och nummerlappsutdelning. Nu är det nära!

T.o.m. apoteket finns på plats. TOPPEN, tycker vi!

Pasta-partyt!

Inne i pasta-tältet fick vi lyssna på bl.a. Isabella Andersson och här Jonas Buud
som visst kom in på en fin 8:e plats vill jag minnas.

Lördag, D-Day:

"Där är fotografen!"

Tja, runt omkring mig bara höga nummerlappar. Mmmhhh.
Men jag är ändå glad och stolt över min prestation.

Man ser ju t.o.m. lite snabb ut, eller?


Kompisen bredvid verkar inte det minsta trött...

Snart i mål.
Kan tillägga att jag bara såg fotografen 1 gång under loppet. Jag log faktiskt igenom hela loppet. Det kan jag lova :D

1 kommentar: