måndag 18 april 2011

1:a varvet av Stockholm Marathon



Första varvet ska exakt vara 16,6 km. Bild lånat från StockholmMarathon.se
 
I lördags sprang jag första varvet av Stockholm Marathon-banan, 17 km. Det var roligt att känna på banan när det var lugnt.

Efter Västerbron väntade Mia på mig och så sprang vi sista biten ihop. Det var otroligt roligt att träffa henne. Jag hade liksom något att se framemot.


MarathonMia alltid pigg och glad (i alla fall när jag träffar henne) :)
 Västerbron är faktiskt tuffare än jag anade. Jag trodde att de flesta överdrev men för någon som är medeltränat som jag så är bron inget att leka med. Särskild inte under andra varvet. Den första branta stigningen sker redan när man kommer till slutet av Södermälarstrand. Man svänger mot höger och det är kanske den brantaste backen av hela banan? Sedan lutar det ju svagt uppåt mot banans högsta punkt, alltså en långbacke. Sedan kommer sista stigningen mot krönet. Efter det väntar en lång och skön nedförsbacke mot Rålambshovparken.

Det tog totalt 1,55 h och gick tungt.... Tempot var väl något för högt stundtals, både när jag började själv och när jag träffade Mia. Det var kanske därför jag fick håll åter och åter igen?

Ett inte helt ok formbesked inför maran. Men ett roligt pass med utmärkt sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar