torsdag 4 november 2010

Het, superhet bloggtips! Inte bara för tjejer!

Jonas Colting i action. Foto: lånad av colting.se

Det var mycket längesen jag tittade förbi Jonas Coltings blogg. Han har väl varit lite upptagen med annat och inte hunnit lägga in något vettigt. Nu kikade jag in igen och såg att det har hänt en hel del. Han har bl.a. en ny blogg med en mängd nya inlägg.

Är man ute efter träningstips för löpning, simning eller cykling (han är nämligen triatlet) eller en träningsdagbok så är man på fel plats. Man bör inte heller titta in om man är känslig för starka åsikter. För starka åsikter har Colting! Men letar man efter en och annan skratt, underhållande läsning och en massa inspiration till eftertanke så har man kommit rätt.

För tjejer: även om ni inte är intresserat av ovan nämnt så är det ändå värd att titta förbi! Ni kommer att veta direkt vad jag menar! Det borde definitivt vara förbjudet att lägga upp såna bilder!

För övrigt så är Jonas Colting ett bra exempel på att idrottare på världsnivå inte bara är dumma nördar som kör sina pass dag in dag ut och inte ens kan stava sitt eget namn rätt (enligt min fars och farfars åsikt om tyska Bundesliga-spelare). Det bekräftas tydligt av hans författarkunskaper som bevisas även under hösten/vintern där han ska komma ut med 3 nya böcker: "Jag vill ju bara se bra ut naken", "Coltings värld" och "Den nakna hälsan". Första boken är en kokbok baserat på tidigare upplaga med samma namn. Den andra boken sammanfattar hans krönikor för Runners World och den tredje boken är om hälsa, träning och livsstil som bl.a. belyser stenålderspromenaden och barfotalöpning. Alla 3 böcker står på min julönskelistan. (Daniel: har du noterat det?)

Skulle hemskt gärna vilja veta vad ni andra tycker om Jonas Colting just för att han är så färgstark vilket jag tycker är rätt så ovanligt i det svenska samhället.

Länken hittar ni till höger: Jonas Colting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar