tisdag 10 april 2012

Skador, mat, träning

Nu har jag äntligen fått en remiss till Sofia-hemmet för både mitt knä och min axel. Läkaren hade ett stort frågetecken på pannan imorse när hon klämde på knät. Och det har jag med: knät gör inte ont när jag kör hårda löppass (tex intervaller, backträning). Men det gör förb%&(?)@at ont när jag springer långsamt och - promenerar! Att träna upp lårmusklerna har inte hjälpt, i alla fall inte på denna korta tiden. Läkaren trodde ju på löparknä i början men nu vet hon inte längre, som sagt. Axeln blir snarare värre än bättre. Jag vaknar i princip 1 gg/natt för att ta smärtstillande. Och då har jag legat stilla på ryggen hela natten. Det är väl det som är problemet, att jag inte rör på mig under natten. Nu vill jag ha operationen som läkarna rekommenderade redan för många år sedan.

Har nu efter fastan börjat äta godis, choklad och chips igen. Och så har det blivit ett och annat glas vin redan. Men det känns inte bra. Magen är uppblåst, diarré, jag känner mig plufsig. Och så är jag sååååå trött! Måste nog se över mina matvanor igen.

Träningskläder för 3 pass.

Försökte mig på 3 träningspass i torsdags. Detta kräver planering av mat och framför allt kläder. Det skulle ha blivit ett spinningpass på morgonen, 1 body pump pass på lunchen och ett backintervallpass med TSM på kvällen. Det blev "bara" bd-passet och TSM-passet. Det är ju en vanlig torsdag. Men jag har ju så svårt att komma upp på morgonen!!! Det är inte min tid helt enkelt. Undrar om jag någonsin kan få till träningspass på morgonen?

Påskveckan blev en vilovecka med följande pass:
Tisdag: styrketräning
Onsdag: spinning
Torsdag: Body pump, backintervaller med TSM (4 gg 60 sek, 4 gg 40 sek, 4 gg 20 sek)
Söndag: lätt cykling

Här kommer några bilder från torsdagens backpass (tack Micke Sjöblom för bilderna):

Grupperna 4.30 och 4.45 under skärtorsdagens backpass. Copyright: Micke Sjöblom

Copyright: Micke Sjöblom

Under nedjoggen. Copyright: Micke Sjöblom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar