onsdag 27 juni 2012

Ny uppladdning börjar...NU!

Lagt in mara-träningarna och tävlingarna i kalendern. Skrämmande fullt.

Medan kroppen fortfarande återhämtar sig från axel-operationen utnyttjar jag tiden för att lägga upp och planera kommande träningsperiod. Vad är nästa målet? Jo, det är ju New York Marathon. Till denna vill man vara fit. På köpet får jag förhoppningsvis starka ben och en god kondis som tar mig till Mt Everest Base Camp och upp på Kala Pattar, 5545 möh i höst.

Milstolpar:

  • 10-16 augusti: Fjällräven Classic. Nikkaluokta - Abisko, 111 mil på 4 dagar. Bokat.

  • 15 september: Stockholm Halvmarathon. 21 km. Ej anmält ännu.

  • 16 september: Roslagshösten med Farsta sub12. 95 eller 140 km. Ej anmält ännu.

  • 29 september: Lidingöloppet. 30 km terräng. Anmält.

  • 8-25 oktober: Nepal. Vandring Lukla - Mt Everest BC. Ej bokat ännu.

  • 4 november: ING New York Marathon. 42 km. Bokat.

Har orienterad mig på Anders Szalkais 4.30-program för Jubileumsmaran och lagt in träningarna i kalendern. I och med att axeln inte är på topp ännu och att knät väntar på en mindre operation så kommer jag inte kunna följa programmet fullt ut. Men det ger en bra stöttepelare i alla fall.

Hur börjar men nu då? Snabbdistans 5 km imorgon? Långpass 16 km på söndag? Tror icke. Men vad sägs om snabbpromenad 5 km imorgon? Och vad sägs om snabbpromenad 10-16 km på söndag? Kan det vara något?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar