onsdag 7 juli 2010

VM-nederlag för Tyskland. Resan bokat.

Ja, man är ju gråtfärdig. Hade aldrig trott att det påverkar mig så pass mycket. Tyskland förlorar mot Spanien i VM semi-finalen med 0-1. Tysklands försvar var stark men dom imponerade inte med sitt spel. Spelet liknande inte någon av de tidigare matcherna. Spanien körde över dem helt enkelt och förtjänar att gå vidare. Men tungt känns det särskild efter en så pass bra prestation som Tyskland gjorde under VM. Men: We will be back.

Resan till Kiruna är nu äntligen bokat! Kan knappt tro att det nu äntligen blir av med vår vandring i svenska fjällen. Jag har längtat efter en sådan upplevelse sedan jag var 18 år och min dåvarande pojkvän visade mig bilderna från sin fjällvandring i Sarek. Enligt min mor var jag dock för svag för att följa med honom på nästa fjällvandrandring. Och som ung tjej så lyssnar man till sin mor. Men som stor tjej så trotsar man och vill bevisa :) Nej, så är det väl inte helt å hållet. Det är naturen, utmaningen som drar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar