onsdag 20 april 2011

Lunchspinning, Linnéadistans och transportlöpning

Idag var det spinning för fulla slanten! Oj vad skönt det känndes. Jag har inte haft möjlighet att träna spinning på länge pga av för mycket arbete och förkylning men det gick förvånansvärd bra. Jag försökte ställa in cykeln så som racern är inställd för att träna ryggen och nacken.

Igår tränade jag igen med Linnéaniterna. Även det var ett tag sedan. Lyckades pricka ett distanspass, 10 km: Söder runt. Det var helt fantastiskt väder och temperaturen var perfekt. Efter en alldeles för fort uppvärmning (5-5.30 fart) började vi passet i skön 5.30 - 5.50 fart. Till en början flöt det på bra men sedan kom hållet igen. Smygande i början och så gick det över med lite avslappning men sen högg det till, fick stanna. Efter några sekunder släppte det och jag försökte komma ifatt de andra. Sen högg det till igen, fick stanna igen. Och så höll det på i några kilometrar. Hade jag haft mitt sl-kort med mig så hade jag säkert gett upp och åkt bus hem till Zinken. Men nu var det bara att härda ut. Jag bestämde mig för 7-farten för att inte tappa anslutning totalt och vid Münchenbryggeriets backe fanns som tur 2 tjejer som gick, då fick man lite sällskap. Och då hade även smärtorna i sidan släppt. Vad ledsen jag var över passet och att det var över när det inte ens hade börjat ordentligt. Hur ska det gå i fortsättningen?

Ikväll finns det goda chanser för en lätt distansrunda. Ska hämta hunden hos våra vänner och kanske då springa hem med henne? Åtminstone någon mil eller så. I lugn fart får jag känna efter hur det går med hållet. Vad kan det bero på???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar