torsdag 14 oktober 2010

6 km med Lisa och Heidi

Ikväll blev det lite mer på allvar när jag mötte Lisa i Ågesta. Vi sprang 6 kilometersrundan i Ågesta. Med i matchen var även min lilla cavalier Heidi som jag hade i kopplet rund midjan hela vägen. Lisa är i mycket bättre shape än vad jag är och drar upp tempot så att jag fick ta ut mig mera än vad jag hade gjort på egen hand. Det är fördelen med träningskompisar, man pushar varandra! Jag hade förmodligen inte ens tagit mig till Ågesta kl. 19.30 om jag inte hade bestämt träff.

Nå, inga tider togs då min Garmin inte hittade några satelliter på kort tid och det var ju iskallt, vi var helt enkelt tvungna att dra iväg innan vi frös ihjäl. Men jag gissar på en tid omkring 35 minuter? Vi skulle träffas halv, jag var 5 minuter sent. Efter kort hälsning och kort uppehåll för Heidis behov måste vi ha dragit iväg 40. Klockan visade kvart över när vi kom in i målet.

Jag fick upp flåset ordentligt kan jag säga! Sista biten spurtade vi (jag åtminstone) som bara den! Enligt Lisa Blommé så gäller det att inte hamnar i gråzonen. Antingen ligger passet i kategoriet lätt, mellan eller hård. Jag siktade väl lite på "hård" och försökte pressa mig, hänga med Lisa. Fast ett hård pass bör verkligen vara just hård antar jag. Man bör väl känna sig spyfärdig efteråt. Ska försöka tänka efter före nästa gång och bestämma mig för en kategori.

Heidi hade inga problem alls. Hon sprang antingen bredvid mig eller framför mig. Hon verkar tycka om våra löprundor. Slingan? Den var belyst. Vissa avsnitt var något mörka och jag skulle inte våga springa där själv. Men är man 2 och har en hund med sig (även om den inte är till mycket hjälp vid övergrepp...) så känns det tryggare och det var till och med mysigt!

På lunchtiden blev det även ett body pump pass. På schemat stod stora muskelgrupper: ben, axlar, rygg. Puhhh, vad jobbigt. Imorgon lär jag ha träningsvärk igen. Får se om man tar sig till gymmet för några rundor i bassängen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar