måndag 11 oktober 2010

Snygga löpartights efterlyses

Imorse visade bilens termometer 0 grader: vintern kommer! Det betyder varmare kläder för joggingturer. Det råder inte direkt någon brist på varma kläder i klädkammaren men är de snygga?

Ser man sigsjälv på bilder så kan jag bara konstatera att mina löpartights från nike får mina ben att se ut som 2 uppstoppade korvar. Visst bör man gå ner något kilo också och skaffa sig lite mer muskler men frågan är: Finns det några SNYGGA löpartights därute? Någon som vet och har ett förslag?

De bör ha rätt tyg och kanske något mönster på enligt min uppfattning. Ett par tights som får en att se både smal och vältränat ut :) Tar mer än tacksam emot förslag. Om någon känner för att dra ut på stan tillsammans så vore det jättekul. Kanske göra en liten studie och visar på bloggen efteråt?

3 kommentarer:

  1. Jag älskar mina Nike filament tights, de är matta (tycker att det förminskar lite...hahah) och sköna. Men de börjar bli lite trasiga vid dragkedjan nertill.
    Men du kanske menar varma vintertights?
    Gemensam shopping vore kul, Runner's store Vasagatan?

    SvaraRadera
  2. Det jag tänker på varje gång jag springer lopp är att många tights verkar vara lite genomskinliga... Det är INTE snyggt när man ser trosorna!
    Genomskinliga kan väl strumpbyxor vara, men löpartights har man ju utan någon kjol eller klänning över så de måste ju täcka...

    SvaraRadera
  3. Ja, det har jag också märkt att tighsten är något genomskinliga. Sen har jag sett tights med olika sömmar. Det kan också förminska ibland om dom sitter på rätt ställe.
    Vad sägs då om en gemensam inventering av butikernas utbud av tights? Runnsers store och löplabbet är säkert bra. Men även Alewalds kan ha en del. Eller NK har ju en stor sportavdelning? Man kanske blir överraskat?

    SvaraRadera