torsdag 28 oktober 2010

Spinning, body pump och orolig mage

Efter tisdagens löppass med IFL tränade jag spinning igår (onsdag) och body pump idag (torsdag). Jag tycker det är toppen för att öka konditionen samt stärka musklerna.

Idag var det egentligen tänkt att åka igen till Zinken och springa stegintervaller, så kallade "supertusingar". Jag såg verkligen framemot det. Efter passet skulle det följa styrketräning för löpare. Toppen! MEN. O så kommer det stora "Aber". Sedan i söndags har jag haft problem med magen. Vet inte vad det beror på? Det är kanske inte så roligt att läsa om diarré och spykänsla men jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att bli av med det. Till viss del tror jag ju att det beror på stress. Men jag undrar om det kan vara något annat också?

När man sitter på toan och vill helst inte lämna platsen så känns det i alla fall inte rätt tillfälle för supertusingar :( Att det alltid måste komma något emellan. Cilla hänvisar i hennes blogginlägg till ett intervju med Jonas Colting, även en av mina förebilder. Colting anser att maten ska underhålla hälsan. Om jag alltså är dålig i magen, hur skulle man kunna få en bättre balans med hjälp av maten?

Hoppas i alla fall att jag kan ta ut mig imorgon istället. Det börjar bli dags att ta löpträningen till nästa nivå och få upp antal löpdagar från 2 till 3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar