onsdag 25 maj 2011

3 dagar kvar - The Final Countdown

Nu har jag avslutat kolhydrattömningen med en lunchspinning och kolhydratladdningen börjar med gårdagens grillat kyckling, sallad och pasta. Halsen och huvudet mår bättre, kan bara hoppas på att jag mår bättre och känner mig starkare för varje dag.

Här kommer 2 till bilder från min LCHF-mat de senaste dagarna. Den vänstra (ägg, bacon, paprika och gurka) var mycket tråkigt men man blir mätt. Den högra är mer avancerat och var mycket god: grillad kycklingfilé, fylld med chevre, honung och rosmarin. Avokadosalladen kryddades med citron, kallpressat olja och balsamicovinäger. Matlådan idag kompletterades med fullkornspasta.
Cykelpasset kördes inte allt för hård men lite tog jag i. Framför ögonen: pasta, bröd, ris, couscous, ris à la malta - kooooolhydraaaaater!!!

Mental träning:
- Memorera placering av vätskekontrollerna
- Mental förberedelse för de tuffa partierna

Ikväll springs/joggas/lunkas det vårruset. Lunka, ja, det kommer jag att göra. Verkligen njuta av naturen, medjoggare, alla glada tjejer. Jag kommer ge energi till andra tjejer i form av draghjälp. Jag kommer ta energi av andra när jag springer om dem - med lätta fötter. Sen är det picknick med glada kollegor!

Vädret som utlovas enligt klart.se för lördagen är det perfekta löparvädret (i alla fall för mig!): 13-16C. När vi står i startfållan så ska det bli solsken och på eftermiddagen, alltså när man är riktigt trött och varmt, blir det regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar