måndag 23 maj 2011

5 dagar kvar!

Skulle döpa inlägget "1 vecka kvar" men sen insåg jag att det bara återstår 5 dagar!!!

Förra veckan avslutades träningsmässigt med ett snabbdistanspass med TSM. Förra årets tid (november 2010) på samma 5 kms-bana: 27:41. Lördagens tid: 27:50. Mmmmhhh, något trist. Man hade velat spräcka tiden. Vi blev dock uppmanade att inte gå ut för fullt. Dessutom passar mig ett svalt november väder bättre än solig vårväder.

Sista måltiden med mera kolhydrater intogs i lördags. Soja och vitlöks-marinerat kyckling, couscous med bladpersilja, torkade frukter och tomater, sallad, tomat/saffran kesella och vitt, torrt vin. Passade även på att förnya bordet med en fin löpare från Bruka och en färgglad pelargon. Vad gott det smakar när allt stämmer.


Nu är jag inne i sista veckan och kolhydrattömningen har börjat bra igår: 3 kokta ägg till frukost, parmasallad med vitlökssås till lunch och rester av förra veckans köttgryta till middag.

Tyvärr har jag - besvärlig nog - råkat ut för halsont :( Vi drogs med av det fina vädret igår och åkte ut till Ekerö för att hälsa på svägerskan och familjen. En längre promenad förbi kyrkan och den nya båtplatsen i mycket blåsigt och kallt väder var inte det bästa jag kunde göra. Trots lånad halsduk var jag alldeles för tunn klädd och redan på kvällen kände jag av en ömmande hals. Dessutom värkar även huvudet lite till och från. Jag har kostat på mig en sjukdag och är hemma för att vila, åtminstone idag. Det kanske går över och jag blir pigg igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar