tisdag 10 maj 2011

Jag är en atlet!

... eller athlete som det så fint heter på engelska.

Ja, det har jag fått höra och det stämmer! Tror det eller ej!

Den 19 maj börjar GCC - Global Corporate Challenge en motionstävling företag emellan. "Tävlingen" går ut på att under en angiven tidsperiod och i ett team av 7 personer samla ihop så många steg som möjligt. Det teamet som först fullföljer en angiven course, route, får den fina titeln "Most Active Team in the GCC 2011". Man har på sig en stegräknare och varje steg räknas. Även simning och cykling kan konverteras till steg.


Igår kom en kollega till mig och undrade över reglerna. I ett team får det bara finnas 2 atleter. Han menade att då var det lugnt, vi har ju "bara" mig som atlet med i teamet. "Vaddå" tänkte jag, "jag är ingen atlet!". Men jo, det är jag. GCC's definition av en atlet:

An "Athlete" is a person who is currently training and competing in organised events such as triathlons, and half and full marathons.



Wow. Jag är en atlet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar