lördag 28 maj 2011

Asics Stockholm Marathon: 4:49:31

... och en härlig löpkänsla, förutom de sista kilometrarna kanske.

I startfållan träffade jag bl.a. en TSM-träningskompis från 4:30-gruppen, Peder Malmström. Vi kom fram till att vi hade ungefär samma mål och upplägg och började springa tillsammans. Vi sprang ihop fram till ca 35 km, så släppte jag lite och han ökade. Det var toppen att springa i sällskap. Vi pratade oss igenom större delen av loppet, Gärdet och Djurgården gick förbi som en svisch, märkte knappt att man hade varit där.

Vid Strandvägen (varv 2) fick jag rejält håll som tåg min energi. Sen började det bli tungt men det gick. Upp mot Västerbron (varv 2) spelades en afrikansk sång med trummusik. Med trummorna från högtalarna bankade jag på, gick inte en enda gång på Västerbron! Är såååå stolt över det.

Sen gick det allt tyngre. Vi träffade en annan tjej från gruppen och någon kilometer sprang vi 3 tillsammans. Sen vart det bara hon och jag och vid ca 37 så var jag tvungen att gå några meter, främst för att få bort håll som jag fick igen. Då vart det bara jag. Lugn jogg och så tar jag mig in i målet, det var planen. Men det var tungt de sista kilometrarna. Tappade ordentligt i tempo och kunde inte bjuda på ett fint upplopp, det ömmade rejält i sidan.

Men Peder och jag höll ett fint och jämt tempo, trots toabesök vid Sjöhistoriska och lite gång vid vätskekontrollerna. Peder sprang in på fina 4:40:26. Ett jättegrattis till kompanjonen!!! Och ett stoooort tack! Utan dig, Peder hade jag inte klarat loppet så pass lätt.

Jag är så supernöjd över dagens prestation. Vädret var super och publiken var fantastiskt. Sprang i princip med ett leende på läppen under hela loppet. Här kommer några bilder.


Garmin fixas i reservoutfit.

Tävlingsoutfit - jag kommer att äga! T-shirten hade krympt något i tvätten och jag var inte säkert om det inte skulle ge skavsår under armarna. Men med riktligt med Vaselin så var det inget problem!
Nu är det på riktigt. Huvudingången till Östermalms IP.

Inne i TSM-tältet visar Wanda upp sin fina utstyrsel. Hon gick in på den fina tiden 4:09!

Wanda håller sig varmt. Jag fick en sopsäck av henne som jag använde i startfållan för att hålla migsjälv varmt. Tack!!!

Team Stockholm Marathon-tält på Östermalms IP.

Löparvimmel på Östermalms IP.

Mat och vätskekontrollerna fungerade super. Jag sprang helt utan bälte och egen försörjning vilket fungerade alldeles utmärkt!

Här kommer vi, jag i rosa t-shirt, Peder i gult/grönt.

Glädjer mig åt mina supportrar Daniel, Marcus och Heidi!



Tungt i stadion. Men glad var jag.



I måååål!

2 kommentarer:

  1. Härligt!! Vad kul det är att läsa och se alla bilder, man förstår precis!! Superbra kämpat!! Hoppas du mår hyfsat nu! Själv har jag faktiskt fortfarande ont i benen, men det är nog något bättre än i går.
    Kommer till Stockholm om några veckor, för en hel vecka, DÅ kanske vi kan synas!!!

    SvaraRadera
  2. Grymt bra jobbat och kul att se alla bilder!
    Se till och återhämta dig nu.

    SvaraRadera