lördag 1 januari 2011

På g igen

Ågesta golvbana i vinterskrud. Foto: privat.
Nu är man hemma igen och trots ledighet börjar livet anta mer ordnade förhållanden. Frukosten består inte längre av 2 vita Brötchen, 10%-fet tysk joghurt och ägg utan lite fil med bär. Maten är också slimmat och julchokladen lyser (som tur) med sin frånvaro.

Även skidorna lockar ifrån sitt hörn och igår var det då dags igen för en runda på golvbanan med kompisen Lisa. Vädret var toppen och det var en fröjd att åka trots att jag blir mer o mer frustrerat över min "teknik". Det är inte så stora problem längre med bakåtglidet men jag tycker inte att jag kommer nån vart. Hur jag än ter mig så går det inte ens i ett i alla fall måttligt tempo. SAMTLIGA åkare bara susar förbi mig. OK då... det kanske inte kan väntas mer efter mitt livs 4:e åk? Längtar verkligen efter en teknikkurs.

Snäll kompis som väntar på mig var 500:e meter :) Foto: privat.
Jobba, jobba, jobba uppförs backen. Foto: Lisa Johansson.

Efter 8 km skidåkning blev det 8 km löpning. Bytte pjäxorna till löptskor med mina (åt sidan glidande) dubbar och sprang "hemåt". 2 km uppvärmning och 4 km fartlek: 1-2-3-2-1 min fartökning med 1 min joggvila efter 1 och 2 minuters samt 2 min joggvila efter 3 minuters fartökningen. Sedan 2 km nedjogg tillbaka till bilen.

Det som nu saknas i mitt liv är en klar målbild som motiverar och gör mig fit och redo för maran som ju kommer bara om ett par månader (oj vad tiden går fort). Jag behöver en genomtänkt plan som inkluderar kost, sömn, träning på detaljnivå. Sen ska den bara följas... 

Imorgon blir det träning med TSM: 14 km medelhård distans (MD). I slutet av månaden en gång till TSM, MD 17 km. Jag försöker pricka tillfällen då TSM kör medelhård distans. Jag tycker det är svårt att pusha mig själv till ett högre tempo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar