tisdag 4 januari 2011

Vrickat fot

Under långpasset i söndags vrickade jag höger foten 2 gånger. Det var ju lite trångt i klungan, det är svårt att hålla det avståndet man skulle vilja hålla, man ser dåligt, är kanske inte riktigt fokuserat på just var man sätter foten och vips---- då har det hänt att den vrider sig på en trottoarkant eller bara en snöbulle. Det gör lite ont, jo, det gör det. Men inget man inte kan glömma bort under kommande kilometern. När det hände för andra gången orkar jag inte ens skänka någon uppmärksamhet åt händelsen, men det HAR hänt. Det går inte att förneka.

Redan igår, dagen efter, kände jag trycket rund vristen. Pratade med kollegan Hasse som då o då assisterar med goda råd. Han rådde till att vara försiktigt men om det inte blir värre - jodå, då kunde jag ta ut mig till ett skidpass på nästa morgon och kanske lätt löpning även på kvällen. Men imorse dunkade det något extra i höger foten. Nej, något skidpass var det inte att tänka på.

Ville då prova med ett löppass på bandet samt lite styrketräning på kvällen. Men dunkandet fortsätter. Jag avvaktar helt enkelt tills imorgon. Under tiden köpte jag ett bandage som jag tänker använda under nästa löptur med den något skadade foten. Hoppas det inte blir värre och jag hamnar i ett långdraget träsk med "trasig" fot/vrist. Men vad ska man göra? Vila? Lätt löpning? Promenader? Stretch? Kyla? Svårt...

Kommer bandaget att hjälpa min stackars vrist?
Foto: Lånat av apoteket.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar