tisdag 15 maj 2012

En slapp semestervecka

Förra veckan var jag ute på båtsemester i Holland med familjen. Ambitionen var att köra lite funktionell styrka på båten och landet: armhävningar, utfall, knäböj, triceps, biceps (band), etc... Men oj vilken slapp vecka det blev. Eller slapp o slapp. På en båt har man faktiskt också en hel del att göra.

Det blev alltså INGEN TRÄNING ALLS på mer än 1 vecka! Och det kändes bra. En hel vilovecka. De första dagarna hade jag väldigt svårt att slappna av. Fick jag ingen uppgift av kaptänen/skippern Christoph (min bror) så började jag putsa fönster, damma av inne i båten, ordna, organisera, läsa kartor. Efter några dagar gick det bättre och på sista dagen så hände det faktiskt att jag la mig och tog en tupplur i sängen mitt på ljusa dagen :)

Idag började allvaret igen: bra mat, styrketräning och gainomax recovery shake jordgubb efter träningen (jättegott!!!).

Här kommer några härliga semesterbilder.

Våra fina båtar. Här i den gulliga "smurfstaden" Sloten.

Den lokala cykelklubben tränar i smurfstadens huvudgata :)
Smurfstaden.
Båten görs redo för att åka under en låg bro.
Skipper Christoph lär oss hur vi ska förtöja båten på ett bra sätt.
Sista dagen sitter knoparna.
Det blev alltid en snaps vid landstigning.
Gänget: Daniel (maken), Christoph (bror), Helmuth (mosterns man),
undertecknat, Mamma, Christa (moster), Uwe (kusin), Madeleine (Uwes tjej). Pappa fotar.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar