onsdag 2 maj 2012

Mötte Hellner!

Syns det att jag var glad?

Rullskidkväll hos Alewalds med minst 20% på alla rullskidprylar och Haglöfs kläder. Fick tag på ett par Elpex Wasa 610 för 1900 spän. Därtill blev det en Salomon bindning, ett par stavar (med förhoppningsvis rätt styvhet) och en väska. Allt med 20% rabatt.

Och så var ju min idol Marcus Hellner på plats!!! Han gav ett par riktigt bra (tränings-)tips. Han berättade även om sin tid under Tour de Ski. Häftigt. Det som jag har tagit med mig var att träningen ska ha kvalitet. Oavsett vad man gör så ska det inte bara genomföras utan om man ger sig ut på ett pass med rullskidorna så ska passet har ett syfte. Han ser även till att alltid träna i kuperat terräng. Att sedan åka/springa på plan mark är ju jämförelsevis lätt.

Vi fick se ett youtube-klipp från Hellner och Haglöfs. Han avslutar med denna mening:
"...På ett långt perspektiv klarar av att träna väldigt mycket hela tiden." - bra motto.

Den nya leksaken.

Med Hellners signatur!!! Nu kommer jag att bli stark, uthållig och tjockskallig - som Hellner.


2 kommentarer:

  1. Hej.

    Jag tänkte att det kunde vara trevligt om vi som är med i Gainomax sports team kunde ha ett forum där vi kan "träffas" och snacka uppladdning, starttider, mekartips, träningstips och upplägg mm. mm.
    Så jag tog mig friheten att göra en grupp på Facebook.
    Jag tror att jag måste bjuda in folk aktivt, dvs. det går inte söka efter gruppen.

    Är du sugen på att vara med i gruppen? Skulle vara trevligt.
    Adda mig på Facebook så lägger jag till dig.

    mvh Oskar Holtz - Gainomax sports team VR2012.

    SvaraRadera
  2. Låter ju super! Jag är på, Oskar!

    SvaraRadera