tisdag 1 maj 2012

Reflektioner...

...över dagens cykelträning, cykling allmänt och lite mat.

Har nu besvärats av ihärdande huvudvärk och total utmattning för andra gången efter att ha cyklat ute (det har blivit 3 gånger, eller 4 om man delar upp fredagens cykling i 2 pass - till och från Södertälje). Det är något jag inte känner igen från ifjol. Klart att jag var trött efter 6-8 mil ute på cykel men inte alls lika trött som efter mina långpass till fots.

Huvudvärken kan nog bero på att jag dricker för lite under passet. 1 flaska räcker helt enkelt inte. Det kan även bero på att jag inte har något med mig för att fylla på energin, antingen under eller direkt efter träningen? Eller beror det på min ställning på cykeln? Fast den är oförändrat jämfört med förra året.

Nästa cykelpass blir på lördag. Hoppas att jag är bättre förberedd då och att jag mår bättre efteråt.

Veckans träning:
Måndag: Styrketräning - klart
Tisdag: Cykelintervaller - klart
Onsdag: Morgonjogg
Torsdag: Body pump, korta intervaller med TSM
Fredag: Vet ej? Simning?
Lördag: Cykling med Hofvet
Söndag: Morgonjogg

Dagens och gårdagens mat
Jag har blivit tillfrågat: du som tränar så mycket borde vara trådsmal. Mmmhhh undrar hur jag ska tolka denna kommentar :) Tittar jag på det jag äter så inser jag ganska snabbt att jag måste göra av mig med en hel del kalorier. Har visst gått upp ca 3 kilo sedan jag startade bloggen men bibehållt mina 63 kilo nu över 1 år. Men för att förlora dessa 5-7 kilo (som jag egentligen vill bli av med) borde jag nog undvika all socker och smask jag äter. Det inser jag nu när jag skriver upp mitt matintag. Här kommer det i alla fall.

Måndag
Frukost: Ägg, bröd, turkisk joghurt med lite creme fraiche, frukt och egen müsliblandning
Lunch: Findus färdigrätt
Mellis efter träningen: Banan
Middag: Avokado/räksallad
Vid brasan: Godis

Tisdag
Frukost: T. joghurt/creme fraiche, frukt och egen müsli
Lunch: Omelett, banan
Middag: Smörgåstårta med sallad, 1 glas Cava, tårta + 2 bakelser

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar