fredag 4 maj 2012

Gainomax Energy Bar och spinning

Provade igår en gainomax energy bar (choklad smak) ca 20 minuter före spinningen. Jag har oftast problemet att jag spinnar på tom mage. Eller så tar energin slut mitt under passet, jag känner bara ett stort tomrum i magen.

Har aldrig provat en bar från Gainomax förut och jag var ju lite bekymrat över smaken. Vissa bars kan vara lite torra, smakar artificiellt liksom. Men jag måste säga att jag blev överraskad! Den var faktiskt riktig god och - mättande!!! 20 minuter innan passet var definitivt för tät inpå. Hela bar var också lite för mycket. Det hade gott och väl räckt med halva bar tror jag (men kunde inte sluta äta, den var riktig god!).

Spinningen då? Jag hade ju lite magknip. Som sagt, lite för mycket. Men energi hade jag! Oj, har nog aldrig spinnat såhär bra förut. Vipps och så var 45 minuter över. Och svetten rann nedför armarna och ansiktet, det sved i muskulaturen. Jag kan absolut rekommendera att ladda med denna sortens bar om man vill prestera bra under en kort stund. Imorgon inför cyklingen med Hovet ska jag prova samma fast med en halv bar. Andra halvan har jag med mig och äter under passet.

Hur har maten sett ut annars då de sista dagarna? Jag minns ju knappt.

Onsdag
Frukost: Joghurt, müsli, frukt
Lunch: Fullkornspenne från Saltå kvarn med tomatsås, oliver, ost samt 2 stekta ägg.
Mellanmål: Banan
Middag: Äggröra med skinka, tomater, ost, etc...

Torsdag
Frukost: Ljus fralla med ost, paprika
Mellanmål: Gainomax energy bar
Lunch: Penne o tomatsås från i onsdags
Mellanmål: Banan
Middag: Keldas tomatsoppa med bacon, tomater, koreander. Knäcke med smör.
Kvällen: Skål med chips, 1 glas rött. Tröstmat :´(  Mådde sedan illa under natten.

Fredag
Frukost: Joghurt, müsli, frukt (bl.a. färska blåbär och hallon - mums)
Lunch: Kyckling med pasta, sallad, fruktbröd med smör.
Mellanmål: 2 skivor fruktbröd med smör
Middag: Sallad - ruccola, avokado, bacon, gurka, tomater, pinjenötter, fetaost, oliver, knäcke med smör. 1 bit vit påskchoklad.
Det kanske bli en klunk cognac också ikväll, kanske lite frukt som fredagsmys.

Vi äter så mycket som möjligt ekologiskt. Har jag valmöjligheten så blir det alltid ekologisk, helst från Järna.


Fredagens middag. Mums!


Och såhär såg "fredagsmyset" ut:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar