tisdag 1 maj 2012

Fantastiskt cykelpass

Solen skiner i Sverige och så långt ögat når....cyklister. Cyklister med breda däck, med smala däck, cyklister med korgar, cyklister med bockstyre. Fantastisk syn!

Vi var 4 tjejer från fb-gruppen "Cyklande tjejer" som träffades 10.45 vid Ekerö-färjan. Vi tog färjan över och cyklade bort till Ekerövägen som förbinder Bromma med Drottningholm och Ekerö. Det måste väl ändå vara Sveriges bästa cykel-/motionsväg? Tack, Ekerö-kommun!

Och så körde vi 4 st. 10 minuters-intervaller. Efter 2 intervaller hann vi ganska så precis till bron/brostugan till Bromma (se bilden). Efter intervall nr 4 körde vi 10 minuter i klungan, vi log på rulle och turades om. Det var riktigt kul. Och så blev det en intervall till tillbaka till Ekerö centrum där vi fightades mot varandra :) Riktigt skojj!

Totalt blev det ca 5,5 mil, ända hemifrån.

Carina, Karin och Anne. Härliga tjejer. Hoppas det inte var sista gången vi möttes på cykel!


Jag är ju fortfarande novis när det gäller min matplanering under cykelpass. Hade bara med mig 1 flaska vatten vilket var på gränsen. Dessutom skulle jag ha behövd lite energi också (fick iofs lite nötter av Anne, tack!). Så fort jag kom hem blev det alltså mat.

Omelett med championer, tomater, skinka, mozarella och creme fraiche. Det såg inte lika fint ut på tallriken sen :)

Gårdagens träning blev ett styrkepass:
- biceps
- nedre rygg
- låren framsida
- låren baksida
- mage
- planka
Som uppvärmning körde vi någon kilometers jogg ute vilket var helt fantastiskt. Första gången jag sprang med t-shirt. Och dessutom helt utan knäbesvär.

Nu blir det kalas med någon kakbit säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar