torsdag 17 maj 2012

Kortare cykeltur



Det blev drygt 4 mil (39,79 km) med racern idag. Lite mjäkigt men jag försökte pressa på så gått det gick. Det blåste otroligt mycket bitvis.

Åkte från Huddinge via Lännavägen/Lissmavägen till Skogås och hälsade på vännerna Elle, Marcus och Rebecca. Blev bjuden på en kaffe och en bit sockerkaka. Garmin-klockan visade där:
Sträcka: 19,86 km
Medelhastighet: 23,3 km/h
Maxhastighet: 44,5 km/h
Tid: 51:04 min

Blev besviken över min medelhastighet och försökte pressa på tillbakavägen:
Medelhastighet: 22,0 km/h
Maxhastighet: 45,2 km/h
Tid: 54:20

Tyvärr glömde jag att stänga av klockan när jag rullade in därhemma. Det blev nog samma medelhastighet i alla fall. Ingen formtopp direkt :(

Men men. Varje åkt mil är bättre än varje icke åkt mil :)

Som laddning hade jag ätit en gainomax protein bar (blueberry flavour) ca 2 timmar innan samt lite äggröra ca 1/2 timme innan passet. Kändes helt ok i magen. Protein baren smakade helt ok, dock lite väl mycket joghurt.

Trots att jag bara tog en lite pit sockerkaka känner jag mig fortfarande mätt. Beslutet blev därför att jag inte dricker en shake. Ska duscha nu och sedan blir det mat. Man får ju också tänka lite på kalorierna. Vill gå ner några kilo inför den stora dagen - Vätternrundan alltså.

4 kommentarer:

  1. Du får höja snittfarten till 40 km/h då finns det ingen medvind längre, bara motvind, alltid. Skönt att slippa fundera på åt vilket håll det blåser :-) / Hälsn Hasse

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Ja, det stämmer. Upplevde denna känsla du beskriver när jag rusade ner för en backe (och var rädd att kameran skulle ta ett fint kort - hastighetsgräns 50) men oj vad det blåste framifrån :D

    SvaraRadera
  3. Godmorgon! Satt och läste om en kille med förmodat löparknä. En annan med problem föreslog följande övning. Har ingen aning om hur det känns att göra den, men tyckte det var bättre med förslag än inget förslag.
    http://www.youtube.com/watch?v=RoHBDim_fzk&feature=youtu.be&t=49s
    /Hasse

    SvaraRadera
  4. Hej Hasse.
    Tack för länken. Det jag har är dock inget löparknä. Då skulle det göra ont på sidan, så som hon visar i övningen. Jag har fått i tipps att massera sidan (när man fortfarande trodde att det var löparknä) och då sa alla att det kommer göra ont. Men det känns inte alls.

    Måndag morgon får jag min tredje diagnos. Vi får se.

    /Annette

    SvaraRadera