onsdag 15 juni 2011

Löptur med Cilla i ösande regn

Igår hade jag förmånen att träffa bloggkompisen Cecilia för en första löptur tillsammans. Hon är här i Stockholm för en mycket intressant kurs om hälsa och kost (som hon säkert kommer att berätta om på sin blogg) och då tog vi tillfället i akt att träffas utanför cybervärlden. Och vad passar bättre för 2 löpare än att ta en löprunda tillsammans? Ja, just det.

Innan rundan och så vet man nu också att man syns i mörkret :)

Vi möttes upp i Hammarby Sjöstad där Cilla bor hos sin bror. Jag hade tänkt mig att bjuda på den fina rundan "Söder runt" men det hela fallerade redan när vi skulle hitta från lägenheten till bron som för oss över till Södermalm. Nåväl, Cilla hade en mycket bra backupp-plan och så sprang vi mot Nacka/Älta.

Duggregn övergick till ösregn men det gjorde oss absolut ingenting! Den 10-kilometersrundan kändes alldeles för kort för att avverka allt som skulle diskuteras. Jag hade så många fler frågor och ämnen jag ville ta upp med Cilla men det får bli under nästa runda. Ett lyckades jag dock "pressa ur" henne: hur man utför stav(stak)-backträning inför kommande vasaloppet! Snart blir det en sväng till Alewalds för att inhandla stavar! Och sen bär det av mot Flottsbrobacken för hård stak-träning. Kanske ska man ta med dem på Fjällräven Classic-resan och stak-tränar där? Får se.

Ser redan framemot nästa runda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar