söndag 5 juni 2011

Nya planer efter Stockholm Marathon

Och så var det gjort igen. Det svider alltid lite att se pengarna försvinna från kontot men jag måste intala mig att det gäller en god sak, nämligen MIN HÄLSA. Jag kan inte träna bara "för att må bra". Jag behöver ha konkreta mål.

Orsasjön som jag cyklade igår följde med i förbifarten. Hasse, min kollega, tippsade om loppet och eftersom vi ändå skulle till Dalarna så var saken avfjort. 

Orsasjön. Bild lånat av http://www.solleroif.se/siljan-runt/
Och för att träning i grupp är så rolig har jag återigen anmält mig till TSM-träningarna under sommaren. Denna gång i 2-timmarsgruppen (klara Stockholm Halvmarathon under 2 timmar). Det är en kanon stämning på TSM. Visserligen kostar träningen mer än tex en klubb men för mig passar det klart bättre. På IF Linnéa har det många gånger varit så att ledare för de långsamma löpare saknas och så får man antingen hänga på en snabbare grupp eller köra själv. Mitt sista pass med IF Linnéa var nästintill traumatisk (nä nu överdriver jag ju så klart men ändå).
Sista långpasset med TSM. Göran och jag är så glada att få vara med på bild.
Bild: med vänlig tillåtelse av Micke Sjöblom via www.zebrabild.com.



4.30-gruppen under uppvärmningen inför snabbdistans.
Bild: med vänlig tillåtelse av Micke Sjöblom via http://www.zebrabild.com/.
Har inte anmält mig till Stockholm Halvmarathon, funderar fortfarande. Men TSM-träningen kommer dock väl tillpass för Lidingöloppet 30K. Jag startar i Klassikergruppen, nr 7. Jepp. Detta blir förhoppningsvis startskottet för min klassiker.

Och så fick man ju självklart panik när nyheten kom ut: Vasaloppet är fulltecknat! Nej! På direkten anmälde jag mig till Öppet Spår.

TSM-träningen startar alltså nu på torsdag. Det blir fortsatt hård löpträning. Men nya moment tillkommer i form av mera cykling och kanske börjar man med en simnings-smygstart?

1 kommentar:

  1. Synd med Vasan, men öppet spår kan vara bra första gången!! Fina bilder, Dalarna är härligt!! Jag har inte riktigt kommit igång med träningen efter maran, ska börja lite lugnt nu i veckan! Förresten, nästa vecka kommer jag till Stockholm för kurs hela veckan!

    SvaraRadera