fredag 20 augusti 2010

30-års kris eller bara blivit tokigt?!

Vad är det med mig alltså! Nu har jag kommit igång med löpträningen så pass bra, har stora mål som maran och så räcker inte det? Är det nån 30-års kris på g? "Måste göra det innan jag får barn"-kris? Eller har jag helt enkelt blivit tokigt? Varför vill jag ställa upp på maran och samtidigt tränar för en klassiker? Nja, tjejklassiker alltså. För att börja med. Samtidigt som allt detta så vill man vandra FC, bestiga Island Peak, tränar agility med hunden, blir en bättre christ, en bättre hustru. Nja, ordningen är inte så som det står nu ;-)

Men man frågar sig ju vad som pågår? Har det något med min senaste operation att göra? Jag har hört talas om tjejer som har fått extra energi när dom har tagit bort cystor. Är det det som händer med mig? Någon som har varit med om liknande???

Pratar mycket med min kollega Hasse som är en tok. Han är smal som en sticka, vräker i sig så stora portioner, jag skulle må rejält illa av, cyklar rund 3 mil till jobbet och på kvällen tillbaka... Cyklar överhuvudtaget mycket. Skön kille. Han rekommenderade att göra allt detta innan man skaffar sig familj för sen blir det inte mycket tid över. Tog jag för allvar på hans ord? Söker jag bekräftelse?

Det är inte helt omöjligt att allt rasar ihop som ett kortstack (säger man så?), bloggen stängs och jag hamnar åter i min dvala. Hoppas inte.

Nu är det i alla fall så att jag fyller år snart och som varje år börjar jag funderar över lämpliga presenter under sommarsemestern. Eftersom tjejklassikern ska genomföras så skulle jag så hemskt gärna vilja ha en bra cykel och ett par skidor. Skidor och långfärdsskridsskor ska vi ju i alla fall skaffa detta år. Det har killen min lovat. En cykel då? Eller (allt detta kostar ju en del) skulle man kunna satsa på skidutrustningen först, vintern kommer som bekant före våren. Cykeln kanske kan bli en fin påskpresent?

Finns det inte någon därute i cybervärlden som också tränar för en klassiker? Jag har efterlyst kompisar både på utsidan.se och jogg.se men ingen har nappat ännu...

Visst ser det härligt ut? Bilden härstammar från http://www.ensvenskklassiker.se/ :

Sugen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar