söndag 8 augusti 2010

Långdistans: personlig rekord!

Och jag som trodde dagens långdistans var en "mjuk långdistans" på 8 km. Men det gäller också att kontrollera programmet noggrann! Inte 8 km utan 16-17 km! Haha. Det var jag inte riktigt inställd på.

Till lunchen var vi bjudna till våra vänner där vi firade tonåren Markus, 15 år! Det bjöds på köttfondue och frozen cheesecake. Köttfondue passar utmärkt in i min kostplan men inte cheesecaken. Tyvärr går det inte att motstå Elles cheesecake och så blev det hela 2,5 bitar !!! Och ett glas rött vart det också. Magen kändes tung när jag drog iväg kl. 19.30. Det var bara att bita ihop!

Jag styrde benen mot Ågesta där jag även skulle ta 3 km-slingan för att få ihop 17 km totalt. Mitt mål var att hålla en fart som ligger rund min halvmarafart, 6,40 min/km. Medelfarten enligt klockan blev 6,36! Mördarbackarna i Ågesta var ju sega men tack vare att min "komfortfart" verkar ligga mellan 6,00 - 6,20 lyckades jag med målet.

Efter 17 km var jag rejält trött, stoppade klockan och varvade ned med 8,00 - 8,45 fart i 2 km. Totalt blev passet alltså 19 km. Oh så nöjd jag är med min personliga kilometerrekord!

Nu väntas iFORM loppet (10 km) på onsdag, kortintervaller samt föreläsning med TSM på torsdag och Midnattsloppet (10 km) på lördag.


Efter ett tufft långdistans pass på söndag kväll, trött och mycket nöjd. Foto: privat

1 kommentar:

  1. För att citera mig: BABIANBRA jobbat bruden - sicken effort!!!

    SvaraRadera