lördag 7 augusti 2010

Fartlek med trött kropp

I onsdags, 4 augusti, blev det fartlek 5 km. Jag kom inte ut förrän kl. 21.30 och var redan då ganska trött, ja, sängtrött. Inga optimala förutsättningar. Men förra veckan hade jag slarvat med ett pass och det ska inte upprepas (så snart igen menar jag ju)!!!

Efter ett lätt uppjogg på ca 2 km ökade jag tempot. Jag hade klockan programmerat på olika intervaller: 2x500m, 4x250m, 5x200m, osv och så upprepade jag det hela. Då fick man en liten styrning och jag var tvungen att kämpa lite mer tills klockan började pipa. Jag tyckte dock att det var lite irriterande med klockans signaler. Jag fick nästan håll för att jag kom i otakt med min andning varje gång klockan började pipa haha. Någon annan som stör sig av klockans signaler?

Nåja, det blev en total distans på 7,84 km och en medelfart på 6.21. Beräknar man medelfarten jag behöver för att klara halvmaran på 2.15 (135 min / 21 km) så får man 6.42 min/km. Jag var nöjd med passet fastän jag var trött, fick lägga in gång. Men i det stora hela kändes det bra. Eftersom jag är så dålig på att ta kort så får det bli en fart-kurva.



Skärmdump från Garmin Connect.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar