fredag 13 augusti 2010

Korta intervaller med TSM

Då var det dags igen för träning med TSM.

Uppvärmning, löpskolning, 2 koordinationslopp och 8 stycken 70sec intervaller som skulle ge en sträcka på ca 250 meter (beroende på farten). 1 minut ståvila emellan intervallerna. Och nedjogg + stretch. Det vart ett tufft pass. Det var varmt och fuktigt i luften och jag kände iFORM-loppets ansträngning i benen, och det var jag inte ensam om. Vi hälsade många nya löpare välkomna. Roligt att fler har upptäckt gruppträningen med TSM!

Jag fick hoppa över några av löpskolnings-övningar, vänstra vaden och benhinnan gjorde rejält ont. Det gick lite bättre under intervallerna, fick upp flåset och farten och kunde hänga med klungan. Men det absolut roligaste med träningen var ett komplemang från en löparkompis. Hon sa "Vad fint det ser ut när du springer, som en gazelle, högt och fint. Du har väl alltid varit idrottare, eller? Du har en sådan idrottskropp." Det måste ha varit värmen eller inte vet jag. Jag? Idrottare? Idrottskropp? Som en gazelle? Det verkar som träningen ger lite resultat avseende löpteknik. Det värmde hjärtat i alla fall!

Efter träningen fick vi gå på föreläsning med Anders S. Det var intressant fast kändes mest som ett reklamföredrag från Gatorade, huvudsponsor för halvmaran. Några bra tipps om kost fick man i alla fall med sig. Jag visste tex inte att kolhydrater binder vätska och att det bl.a. därför är så viktigt med kolhydratintag före en tävling. Ska komma på ett upplägg för tävlingsdagen och pröva det innan.

Efter TSM-träningen: glatt och utmattat. Foto: privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar