tisdag 31 augusti 2010

Kort backe

Trots några kvarstående oroligheter i magen åkte jag ut med Heidi för ett backpass. Tänkte, det får går i sin takt, kanske bra för magen att kroppen får röra på sig lite?

Joggade iväg till Ågestas "mördarbacke" som är en brant backe efter ca 1,5 km in på både 3,3 och 6 km-slingan. Efter lite löpskolning skulle den springas uppåt i rask takt och nedåt skulle kroppen återhämtas för ytterligare en rask rush. Jag måste även träna nedförs backe - tänkte jag och la in några långsamma nedförsjogg. Så höll jag på, med Heidi som draghjälp, i 15 minuter.

Det är klart lättare att springa backpass i grupp eller med någon kompis. Nu var ju Heidi med vilket faktiskt hjälpte lite gran :-) Även spykänslan infann sig till slut - haha.

När jag skulle stretcha så blev jag plötsligt attackerat av en hel armé mygg. Dessa rackare verkar ta sista chansen i akt och suger på allt som kommer i deras väg. Räknade hela 11 myggbett på vaden!

Magen kändes bra efteråt. Framåt kvällen fick jag lite problem igen. Undrar vad det beror på? Hoppas det inte håller i sig och jag får problem under vandringen.


Backigt pass i Ågesta. Skärmdump Garmin Connect.

Distans: 4.11 km
Tid: 33:18 min
Medelfart: 8.06 min/km
Maxfart: 4.18 min/km


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar