onsdag 11 augusti 2010

Ikväll blir det dags för iFORM-loppet 2010


Vårrus'-gänget: Catinka, Åsa, Kerstin, Marianne, Jag, Barbro. Foto: Sven Norberg

Hoppas det blir lika trevligt som Vårruset. Bara tjejer ikväll, dock bara en tiondel så många som under Vårruset detta år. Rund 1000 ska springa 5 km och 1000 ska springa 10 km. Jag tillhör den senare gruppen.

Målet är sub61 och jag tror jag har goda chanser. Söndagens låååååångpass sitter fortfarande lite i benen (höger höften och lårmuskeln känns lite då o då). Det gäller att ta det lugnt i början och inte rusa iväg med alla andra. Låter man google map beräknar höjdprofilen så får man fram några backar med en sammanlagd upphöjning på ca 23 meter i början som man nog inte ska underskatta. Planen är att börja i ca 6.30-fart i ca 1,5-2 km (lite beroende på backen också) för att sedan successivt höja tempot och ligga rund 6.00. Det bör finnas energi kvar till en spurt den sista kilometern eller kilometrarna. Vi får se...

För första gången åker jag helt själv till och ifrån loppet. Det får vi också se hur det känns att ingen av mina bekanta är med eller hejja på mig när jag går in i mål eller klappa mig på axeln efteråt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar