söndag 20 februari 2011

19 km medelhård distans med TSM och en omprioritering?

Vilket fint väder vi fick idag. Bilen visade 22 minusgrader men så kallt var det inte i stan när vi körde våra 19 km medelhård distans med TSM. Medelfarten blev 6.40 enligt klockan fast jag tyckte vi körde alltid omkring 6 när jag tittade.

4.30-gruppen in action. Foto: privat

Sightseeing på springande fot: Naturhistoriska. Foto: privat

Hagaparken, alldeles intill kronprinsessans nya hem. Foto: privat.

Dryckespaus.
Pratade med min "löpkompis" för dagen och insåg att det börjar bli dags att göra en omprioritering i träningen. Programmet har utökats med 1 till löppass per vecka och det kan vara svårt att hinna med om jag inte struntar i någon annan träning? Vi får se hur det går nästa vecka.

Tyvärr blev det ingen skidåkning igår. Fick då redan börja med denna omprioritering. Träningsvärken i benen satt kvar och jag ville inte riskera ett dåligt långpass. Det fick alltså bli en vilodag istället. Det var nog rätt beslut.

Planerat för kommande vecka:
Mån: Lätt distans 8 km
Tis: Träning med Linnéa IF (långa intervaller)
Ons: Spinning
Tors: BP, Träning med TSM (snabbdistans)
Fre: Lätt distans >6 km
Lör: Ev. skidåkning 15 km
Sön: Långpass 23 km

Motivation: 9 av 10
Energi: 8 av 10
Matvanor: dåliga, för mycket kakor, chips, vin och mousserande i helgen...

2 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut! Fint väder, massor av trevliga människor att springa med och sedan den omgivningen, mitt i vackra Stockholm!

    SvaraRadera
  2. Ja faktiskt. Det var jättetrevligt och jag är väldigt tacksam över att ha möjligheten att vara med på dessa aktiviteter.

    SvaraRadera