lördag 26 februari 2011

Kartor till Garmin Forerunner 305

TSM har lagt upp sin karta för morgondagens långdistanspass på puls.se. Nu står jag inför svårigheten att ladda upp kartan på min Garmin. Har då googlat lite och kommit till en liten tippslista på team fakta som har fört mig vidare till GPSies.com där man kan skriva in en route och ladda ned den på sin Garmin.

Nu har jag alltså lagt upp Team Stockholm Marathon 23,3 bana 58 i Djurgården på GPSies. För att få banan över till min Garmin gör jag alltså följande:

- ansluter min garmin till datorn, Trainings Centern (TC) öppnas
- går till GPSies, tar upp min karta och väljer: ladda ner, Garmin Course TCX
Skärmdump http://www.gpsies.com/

- sparar filen på lämplig plats på datorn
- i TC väljer jag: "File/Import/Courses" och väljer min bana från datorn (TCX-filtyp)
- banan laddas upp till TC (OBS! man får inget besked att banan är uppladdad eller den kommer inte upp automatisk)
- för att se banan, öppna "courses"

- välj "File/Send to device" för överföring av banan till klockan
- i klockan väljer jag då från menyn "träning/banor/min bana/kör bana"
- sedan är det bara att pressa "start" och orientera sig efter pilarna i fall man är osäkert.

Det ska jag prova imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar