onsdag 16 februari 2011

Sådär skid-pass

Inte lika fint var det i Ågesta igår som här i Branäs. Foto: privat

Såg framemot detta pass. Det var ett tag sedan jag stod på skidorna och vem vet hur många gånger till det blir av denna säsong? För första gången hade jag lill-vovven med mig, tänkte att det är ett bra tillfälle att prova på när golvbanan inte är så full. Hon gick löst, jag har inte hittat någon bra koppel och jag tror inte heller att jag är redo för denna typ av störning rund midjan.

Lärdom 1: Inte gå i spåret för att inte bli påkörd. Uppfattat efter ett par minuter och 1 påkörning (det gick bra).
Lärdom 2: Att styra henne något med rösten för att hon inte ska hamna för nära mig och bakom mig. Risken finns att hon får på sig stavarna och jag kan inte heller riktigt slappna av. Inte riktigt uppfattat av både henne och mig. Ordet "fram" betyder för henne att öka och springa lite framför mig, på sidan. Men sen ville hon helst ligga något bakom mig eller jämnsides.
Lärdom 3: Klippning av håren under tassarna inför nästa "skidpasset" för att förhindra snöansamling. Eller så får hon ha något på fötterna som de lappländska draghundarna.

Hon vill gärna springa fort och varje gång det gick lite trögt så pep hon. Det brukar hon även göra när vi vandrar eller när jag springer med henne. Det var ansträngande att ha koll på Heidi, kämpa med sönderåkta spår, bakhalt, kylan, mörkret och tröttheten. Men kul var det ju ändå och idag känns det som tur var i skulderbladen och innerlåren. Lite har man fått jobba verkar det så. Blåsan på vänstra tummen har också kommit tillbaka. Var rädd att den skulle försvinna ;)

Aktuell status:
Onsdag
Gick upp: kl. 6.15
Frukost: Gröt med frysta bär, socker, mjölk
*Spinning
Lunch: Ostmacka, gainomax

Planerat:
Mellis: Findus köttbullar
Kvällsmat: Knäcke med tomatmakrill

Torsdag
*Body pump, löpning "kort backe" med Linnéa IF

Fredag
*Lätt distans 7 km

Lördag
*Skidåkning i Tveta, lätt distans 6 km

Söndag
*TSM medelhård distans 19 km

Motivation: 7 av 10
Energi: 6 av 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar